מה יהיה באייקון 2010: מבעד למראה?

הפקות מקור:

זומבי.קון2010: מחזמר מקורי חדש בבימויה של רותם ברוכין ובביצוע "קבוצת מספרי הסיפורים". המחזמר מספר על רועי, תלמיד תיכון שהפך לזומבי ושומע להפתעתו על כנס הזומבים השנתי הגדול.

מסיבת התה של הכובען המטורף: מופע על כוס תה ועוגיות, שמשלב הפעלה של הקהל, קסמים, פרסים, משימות, הומור ונונסנס, ולא לשכוח גם נושאים מרתקים מכִּתְבֵי לואיס קרול ומחייו האישיים.

מתחם בירה מהאגדות

חידוש נוסף בפסטיבל אייקון השנה הוא הקמת מתחם "Beer Garden – בירה מהאגדות" בחסות מסעדת Porter & Sons. במתחם זה יתקיימו הרצאות וסדנאות על עולם הבירה, וכן משחקים שונים ומכירה של בירה ושל אביזרי בירה ממותגים, פרטי אספנות וציוד להכנת בירה ביתית. הכניסה מגיל 18 ומעלה, השתייה במתחם הבירה בלבד.

שעשועונים בהשתתפות קהל

המרוץ לכיבוש הגלקסיה: שעשועון בפורמט מקורי המבוסס על קטעי וידיאו, בהנחיית ניר קיטרו. המשתתפים והקהל יידרשו להפגין מעט ידע והרבה אהבה לעולמות השונים של המדע הבדיוני והפנטזיה.

לשיר בכל הכוח: מכסחי השדים: הקרנה מוזיקלית בהשתתפות הקהל ושירת שירי מדע בדיוני (פילקים) שהכינו במיוחד מנחי האירוע, בוריס נפומניאשי ושמוליק לוטטי.

פאוור-פוינט קריוקי: מופע אלתור הרצאות על פי מצגות: משחק אלתור קבוצתי בהנחיית אהוד קינן ואסף שגיא. המשתתפים יעלו לבמה ויעבירו הרצאה על פי מצגת אקראית שלא ראו מעולם. כל הנושאים יוקדשו למדע הבדיוני והפנטזיה.

מדע ואקדמיה

אייקון מציע השנה מגוון רחב של הרצאות בתחום המדע והאקדמיה, המשלבות בין המדע הבדיוני למדע ובין הפנטזיה לממשי והטכנולוגי. את ההרצאות יעבירו אנשי אקדמיה מובילים, ביניהם: ד"ר אהרון האופטמן, חוקר בכיר במרכז לחיזוי טכנולוגי באוניברסיטת תל אביב ומעורכי כתב העת "פנטסיה 2000"; פרופ' דורון לנצט, ראש מרכז הגנום במכון ויצמן למדע; ד"ר חגי משגב, מרצה ללימודי המזרח הקדום ולמקרא; פרופ' אבשלום אליצור, פיזיקאי המתמחה בתורת הקוונטים ובתורת היחסות; פרופ' יורם קירש, מרצה לפיזיקה באוניברסיטה הפתוחה; והעורך והמתרגם ד"ר עמנואל לוטם.

עוד תעלה במסגרת זו רצועה מיוחדת של אירועי ספקנות. מהי ספקנות מדעית? מהם עקרונות החשיבה הספקנית? על שאלות אלו ואחרות נענה בשורה של הרצאות ופאנלים, בהשתתפות חברי קהילת הספקנים בישראל.

לואיס קרול ומראות

אחת היצירות המזוהות ביותר עם נושא הפסטיבל "מבעד למראה" היא ספרו של לואיס קרול, "אליס בארץ המראה". במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועים הקשורים ללואיס קרול ויצירותיו בצד כאלה שמדגימים את מוטיב המראה ביצירות אחרות. הנה כמה מהאירועים ברצועת תוכן זו:

ההיפוכים של לואיס קרול: הרצאה מאת רינה ליטוין, מתרגמת ספרי לואיס קרול לעברית.

מעליסה בארץ המראה אל ארץ המראות העקומות. מאת העורך והמתרגם יחיעם פדן.

מועדון קריאה על הספר "אליס בארץ המראה".

וכן שלל הרצאות נוספות והקרנת בכורה בישראל של המיני-סדרה "אליס", שתחתום את הפסטיבל.

יריד הדוכנים ומתחם הפנאי

מתחם הבירה מהאגדות מצטרף ליריד הדוכנים המסורתי, שיכלול גם השנה דוכני ספרים, מוצרי פנאי ומשחקים, פריטי אספנות ואופנה, חוברות קומיקס ועוד.

גם יבואני המותג "תה לונדון" וחנות המשחקים "פריק" יגיעו לאייקון, ויקימו בית תה שבו יוגשו לצד התה והעוגיות המסורתיים מבחר משחקי קופסה לניסוי והדגמה.