משחקי תפקידים | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_scifi-02

משחקי תפקידים

עם קוביות ומיניאטורות, תחפושות וחרבות, ובעיקר הרבה דמיון ותושייה, שחקני התפקידים מביאים מדי שנה לאייקון רוח ייחודית ורעננה. גם הפעם אנחנו שמחים לארח עשרות משחקי תפקידים חיים ושולחניים, למבוגרים ולילדים, כמו גם שורה ארוכה של טורנירים של משחקי לוח ומיניאטורות. באייקון השנה תוכלו לתמרן בפוליטיקה רבת התככים של תחנת החלל “ירושלים של מעלה”, לבחור את המנחה האולימפי שלכם, לחקור את סודות “הבית” או לשבור את כל הכללים במשחקי טאבו. רק תרימו קובייה, שלפו חרב ספוג, ובואו לשחק.

עושים דרמה

משחק תפקידים שולחני

רציתם לשחק… אבל לא חבורה של הרפתקנים מצילי עולם, אלא קבוצות מפוקפקות יותר, מסוכסכות – אנשים שנקרעים בין נאמנויות, דמויות מורכבות ומתפתחות החיות בתוך רשת של אהבות וקנאות. אז אם אתם רוצים לשחק מאפיונרים על משפחותיהם, פרסומאים משנות השישים, מורים מתוסכלים בבית ספר בריטי לכישוף או משפחה מתוסבכת של נאמני קת’ולהו, שיטת הדרמה נועדה בשבילכם – וכמובן גם הסבב הזה.

הנחיה אולימפית 4: אפוקליפסה אתמול

משחק תפקידים שולחני

הנוסחה המוצלחת ממשיכה: מנחים נחושים, מרכיבים סודיים ותחרות על המשחק הטוב ביותר! כל שחקן ישחק בשני משחקים קצרים שהמתמודדים יכינו במיוחד ובמהירות – וייתן להם ציונים

ביחד עם השופטים שיסתובבו בין המשחקים. המנחה המצטיין יזכה בתהילת עולם.

אז האם גם אתם מנחים אולימפיים?

הבית

כשחושבים על זה, הבית ההוא עמד שם לכאורה תמיד, חסר ייחוד, חסר אופי ובלתי מורגש. שריד של העבר בין גורדי השחקים כאן בבריסל המתחדשת. כאילו הזמן עצר לרגע מלכת ופסח על בית אחד בין כל המגדלים הנוצצים.

אולי לזמן יש יחס מיוחד למקום הזה. ביתו של שען הוא היה, ואם תקשיבו היטב תוכלו עדיין לשמוע את תקתוק המחוגים. בזמנו, בתחילת המאה ה-19, היו עוברים בבית עשרות אנשים ביום, בחלוקים של טכנאים, בחליפות של מדענים או בצחוק של אלכימאים מטורפים למחצה, נושאים בידיהם חבילות עטופות, ספרים עבי כרס או תיקים צופני סוד.

עם הזמן שככה ההמולה, הבית נשכח, והשען סגר את הדלתות והגיף את התריסים. וכך הוא עומד שם עד היום.

יש מספרים שהבית הזה גדול הרבה יותר מבפנים מאשר מבחוץ, שיש בו אלף חדרים, שדלתותיו מובילות לעולמות אחרים. יש סבורים שהבית רדוף, ורוחו המוכה של השען האומללה, ואולי גם כמה רוחות אחרות, רודפות כיום את פרוזדוריו. יש סיפורים על גברים אמיצים ונשים נועזות שנכנסו פנימה ולא נראו עוד לעולם, ואחרים שיצאו ממנו עשירים, משוגעים או שניהם גם יחד.

והבית? הוא שותק, אפור חסר אופי, ורק דלתו נפתחת לפעמים, קורצת לעוברים ולשבים, מפתה אחד מהם להיכנס פנימה.

“הבית” הוא משחק תפקידים חי שבו קבוצות יכולות לשחק הרפתקה קצרה ומשתנה הנמשכת שעה אחת בדיוק. לא צריך ידע מוקדם, אין חוקים לשנן, וכל אחד יכול לפתוח דלת לשעה של חוויה מופלאה על כנפי הדמיון.

כל יום, מעשר בבוקר ועד שקיעת החמה, בחצר.

הרפתקה מוכנה

מופע

מפגש משחקי תפקידים מאולתר שמתרחש על הבמה ובשיתוף הקהל. על חבורת השחקנים להציל את הנסיכה מפני האויב האכזר, אך בדרך עומדות בפניהם מפלצות, חידות – ועומד גם מנחה שלא יבחל באמצעים כדי שהמפגש יהיה מעניין יותר.