קולנוע וטלוויזיה | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_scifi-02

קולנוע וטלוויזיה

בימינו, כששוברי הקופות הגדולים ביותר הם סרטי מדע בדיוני ופנטזיה וסדרת הטלוויזיה המצליחה של השנה היא “משחקי הכס”, אפשר להודות בלב שלם: כבשנו את המסך. יצירות הז’אנר המצולמות כובשות גם את אייקון, עם החשודים המיידיים משחקי הכס, דוקטור הו, באפי ומסע בין כוכבים, וגם שרלוק, טרון וניו זילנד של שר הטבעות. בואו לצפות במקבצי סרטים קצרים ישראליים ובינלאומיים, וגלו איתנו איך הטלוויזיה האמריקאית ניסתה לתקן את העולם ואיך הקולנוע ישנה את העולם ואיך אומרים גמדים בלשון נקייה.

כנס העתידנים

סרט בהשראת ספרו הנודע של סטניסלב לם, מאת הבמאי הישראלי ארי פולמן. רובין רייט בתפקיד עצמה מקבלת הצעה בלתי צפויה: האולפנים מציעים לסרוק אותה למחשביהם כדי שתוכל להישאר צעירה לנצח בסרטים שיפיקו מדמותה הווירטואלית, ובתמורה לא תוכל להופיע יותר לעולם בדמותה האמיתית. עשרים שנה לאחר מכן, כשהחוזה פג, היא חוזרת לסיבוב אחד אחרון בעולם התעתועים והדמיון של הקולנוע העתידני, שם היא הופכת כמו העולם כולו לדמות מצוירת, מסרט, מהחיים, מהחלומות. מסע בלתי רגיל במקום ובזמן.

טריילר

הולמס האינסופי – מתי שרלוק מפסיק להיות שרלוק

מרצה: תום שפירא

עם כל העיבודים שמסביב, נדמה שאנחנו חיים בתור הזהב של מעריצי שרלוק הולמס. אבל לצד השמחה עולה גם תהייה: איך יכולים להתקיים בו-זמנית עיבודים כל כך שונים ברוחם ובסגנונם, ככולם טוענים שהם אלה שמציגים את שרלוק הולמס האמיתי? בחקר עיבודים המודרניים השונים של הולמס, על שלל סיפורי הבלשים, האנגליות, התקופה, ההיגיון הדדוקטיבי וכמובן ווטסון, אנו מקווים לגלות – מי אתה בעצם שרלוק הולמס?

הומור, ציניות וסרקזם ביצירותיו של ג’וס וידון

פאנל

ג’וס וידון ידוע בכתיבה החדה והשנונה ביצירותיו. מ”באפי קוטלת הערפדים” ו”אנג’ל” ועד “ד”ר הוריבל” ו”בית הבובות”, בעוד התוכן עשוי להשתנות, אופן הגשתו תמיד יהיה עטוף בהומור, ציניות ואירוניה. כולנו צוחקים וצוחקות ממנו, אך הפעם ננסה גם להבין למה זה מצחיק אותנו ואיך הדיבור העוקצני הזה תורם להבנת הדמויות שלו.

 

הגיבור על הכורסה: הצופה הפעיל במדע הבדיוני

מרצה: מתן כהן

הצופה בימינו כבר איננו “בטטת ספה”, אלא יכול בלחיצה אחת על השלט לחרוץ גורלות. בעוד בעבר הצופה היה סביל, ולכל היותר היה שולח מכתב או נפגש בכנסים שהוקדשו לסדרה האהובה עליו, הרי כיום יש למעריצים אתרי אינטרנט וקהילות חברתיות שבהם הם יכולים לדלות מידע, ליצור קשר עם יוצרי הסדרה ואף להשפיע על העלילה. במהלך ההרצאה נבחן איך הקשר זה בא לידי ביטוי בסרטים ובסדרות מדע בדיוני של ימינו, לעומת אלה שהופקו בעבר.