הכנס האקדמי | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_viking-04

הכנס האקדמי

כמה מטובי היוצרים במדע הבדיוני היו מדענים, ובז’אנר קיים מאז ומתמיד יחסים פורים עם המדע והאקדמיה. גם השנה מגיעים לאייקון מיטב אנשי האקדמיה בישראל להרצאות על מדע, חברה, טכנולוגיה, ספקנות וחלל. כאן תוכלו לשמוע מפרופ’ גל קמינקא על רובוטים, לשבת עם פילוסוף, מתמטיקאי ופיזיקאי על הבר, ללמוד מד”ר רועי צזנה איך תוכלו לחיות לנצח, או ללמוד על הגנום מפרופ’ דורון לנצט. והכל בתוכנית עשירה ומרתקת של מדע, טכנולוגיה והמגע שלהם איתנו, בני האדם.

 

אנחנו, רובוט

מרצה: פרופ’ גל קמינקא

הרובוטים, של אסימוב ושל אחרים מצטיירים בצורות מגוונות בסיפורים, בספרים ובסרטים. בהרצאה נעמת את הזהויות ואת התפקידים של הרובוטים כפי שראו אתם יוצרי המדע הבדיוני עם הזהויות והתפקידים האמיתיים של רובוטים בעולמנו, כיום ובעתיד הקרוב. יחד נראה עד כמה רחוק החזון מהמציאות, וגם כמה הוא קרוב אליה – לטוב ולרע.

 

לחיות לנצח

מרצה: ד”ר רועי צזנה

כולנו רוצים לחיות לנצח, אך האם זה באמת אפשרי? מהן הטכנולוגיות שעשויות לסייע לנו לעכב את הזקנה? האם נוכל להעביר את מוחותינו למחשבים או ליצור בהם כפילים של עצמנו? בואו להיחשף לטכנולוגיות ולתחומים המדעיים בחזית המדע העכשווי, ולחשוב מה עשוי לקרות בעתיד הלא מאוד רחוק. ההרצאה תלווה בתחזיות כמותיות שמקורן בסקר שהועבר בין עשרות חוקרי עתידים מובילים, ומהווה תקציר של הספר “המדריך לעתיד” היוצא לאור בימים אלה.

אל תצאו מהבית, זה יהרוג אתכם

מרצה: ד”ר קרן לנדסמן

לא ערפדים, לא אנשי זאב, לא מכשפות, לא נאצים ולא זומבים – מי שהרגו הכי הרבה אנשים במהלך ההיסטוריה הם יצורים שאי אפשר לראות בעין בלתי מזוינת. לשם כך הם ניצלו בלי בושה חולדות, כיסויי מיטה ואנשים טיפשים שעולים חולים על מטוסים, והכל כדי להרוג את המין האנושי. בהרצאה נחלוק כבוד לרוצחים הגדולים של האנושות, ונשתדל לא לגרום היסטריה המונית.

המדע משנה זהות

פאנל

תיאוריות מדעיות משנות את זהותן. זה האופי שלהן, בין אם מדובר בשינוי פרמטר יחיד כמו קבוע האבל בתיאוריית המפץ הגדול, שינוי מהותי בתיאוריה כמו האופן שבו אנו מבינים את אופיו של האור, או תיאוריות שהופרכו לחלוטין כמו רעיון הפרפטום מובילה. בפאנל נדון באופן שבו שינויים כאלה משפיעים – לטוב ולרע – על התפתחות המדע.