אורח הכבוד | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_wizard-03

אורח הכבוד

דריל גרגורי

כחלק ממטרות הפסטיבל לעידוד הקריאה בז’אנר המדע הבדיוני והפנטזיה, אנו רואים חשיבות רבה בהפגשת יוצרים בולטים מהתחום עם הקהל בישראל, ושוקדים ללא לאות על הבאת אורחים מחו”ל לכנסים.

אורח הכבוד של פסטיבל אייקון 2013 יהיה סופר המדע הבדיוני האמריקאי דריל גרגורי, שספרו “פנדמוניום” פורסם בעברית בהוצאת גרף. במהלך הפסטיבל תערוך ההוצאה אירוע השקה חגיגי לספרו השני שרואה אור בשפה העברית.

במהלך ביקורו יעביר גרגורי, בין היתר, סדנה מקצועית, וישתתף במפגש שאלות ותשובות, אירועי חתימות ופאנל בתחום היצירה הספקולטיבית. הביקור בשיתוף עם גרף הוצאה לאור, נותנת החסות הראשית לפסטיבל.

darylgregory

“איזה עולם הדור, חדש, שיש בו אנשים כאלה”, אמרה מיראנדה במחזה “הסערה”.

זוהי התחושה שמקבלים כשקוראים את יצירותיו של דריל גרגורי, מחבר “פנדמוניום”, “האלף בית של השטן” (הוצאת גרף) ועוד ספרים רבים – שכן אי אפשר לא להרגיש שזוהי גם תחושתו של גרגורי כלפי העולם והאנשים בו.

הכתיבה של גרגורי מגוונת להפליא וכוללת מדע בדיוני, פנטזיה, מציאויות חלופיות, קומיקס ועוד כהנה וכהנה. אבל בין אם הוא כותב קומיקס היסטורי על גי’נגיס חאן, ספר על ארכיטיפים אמריקאיים האוחזים באנשים כדיבוק, או על מחלה מסתורית שמשנה את הדנ”א של החולים בה – האנשים תמיד עומדים במרכז הסיפורים שלו.

גרגורי לא מוותר. הוא בוחן את דמויותיו ואת קוראיו, מביא אותם למצבים קיצוניים ומאלץ אותם להתמודד עם המעמקים הכי כמוסים שלהם, עם הגרעין של ישותם. ואז עליהם להמשיך ולחיות עם מה שראו וחוו. וכל אלה, עם המון רגישות והבנה, ובכישרון נדיר.

סיפור קצר מאת דריל גרגורי, באתר האגודה: דמשק

סיפור קצר מאת דריל גרגורי, מתוך בלי פאניקה: גוף שני, הווה

וידאו: דריל גרגורי מקריא את הסיפור הקצר Becoming Digital

דריל גרגורי – האתר הרשמי

   לחצו כאן לקרוא על דריל גרגורי בוויקיפדיה

ביקורות ברשת על הספר “פנדמוניום”