ספרות וכתיבה

ספרות הפנטזיה והמדע הבדיוני היא הלב הפועם של הז'אנר. מהמגזינים הזולים של תקופת תור הזהב ועד לקלאסיקות הגדולות ורבי המכר של ימינו, הז'אנר התפתח ושינה את פניו בלי הרף דרך המילה הכתובה. פסטיבל אייקון מזמין אתכם להתוודע מחדש לקלאסיקות של טולקין וקורדווינר סמית, להשתתף בחמש סדנאות כתיבה שונות, לחוות את הצד הספרותי (והטלוויזיוני) של ג'ורג' מרטין, וכמובן לרכוב על דרקונים במחווה עשירה בתוכן ליצירותיה של הסופרת הנערצת אן מק'קאפרי.

  1. מגלים את הירח

    דמיאן הופמן

    הרבה לפני שהמדע הבדיוני המודרני נוצר, אנשים חלמו וכתבו על מסעות לירח. מאז המאה השנייה לספירה ועד לאדגר אלן פו, הירח שימש רקע ליצירות ספרות רבות. בהרצאה נסקור כמה מהיצירות הללו, ונראה איך השפיעה תפיסת הירח בהן על הצורה שבה המדע הבדיוני חושב על הלוויין של כדור הארץ ועל עולמות רחוקים בכלל. לא נדרשת היכרות מוקדמת עם הירח, אולם רצוי להאמין בסיפור הנחיתה.

  2. טוק וסנאגה טוחנים שמירות – החפ"שים של שר הטבעות

    ארנון רייכמן

    בקריאה ראשונה, שר הטבעות הוא ספר שמתמקד במנהיגים – אלה שמכריעים מלחמות ומשנים את ההיסטוריה באומץ לבם ובסמכותם. בקריאה מעמיקה יותר אפשר לשמוע את קולם של החפ"שים – החיילים הפשוטים. מה חושב האורק שבתחתית הסולם על מהלך המלחמה? ממה מורכב "טופס הטיולים" במינאס טירית? ומהו תג היחידה של מינאס מורגול? בהרצאה ננסה להסתכל על מלחמת הטבעת מבעד לעיניו של החייל הפשוט וננסה להבין מה דעתו של טולקין על הצבא המודרני.

  3. גילויים חשובים על כתיבה – ועוד כמה מומצאים: סדנת כתיבה?

    רוני גלבפיש

    לעתים נדמה כי החיפוש אחר הכתיבה הכי מוצלחת, שופעת ויצירתית אינו נגמר לעולם. בין מחסומי הכתיבה לבין הקול הפנימי קשה לפעמים להיזכר מה בכלל רצינו לעשות עם הדף הריק שמולנו. בסדנה נעבוד על טכניקות כתיבה ועל דרכים להתגבר על מחסומים מוכרים, וכמה פחות מוכרים, ונשתדל להבין מכל אלה איך לעזאזל מפיקים ערימה של מרגליות – מהחיים.

חזרה לעמוד טעימות ראשונות