אירועי קולנוע וטלוויזיה

כשהיינו צעירים, המדע הבדיוני חלם על טלוויזיות כיס והולוגרמות. היום אנחנו רואים את הסרטים והסדרות שלנו בסלולרי וביוטיוב, ולא שוכחים להרכיב משקפי תלת-ממד בקולנוע. והשנה תוכלו לחשוף את התגליות הארכיאולוגיות שלא עשה אינדיאנה ג'ונס, להבין איך עיבדו את משחקי הכס למסך, להציל את לינקולן מהזומבים ולהשתתף בשתי "הקרנות בהפרעה": סרטים בהשתתפות פעילה של הקהל, וכמובן לפגוש את באפי, שרלוק, הדוקטור וסטואי גריפין. כי אין דבר שמצטלם טוב יותר מפנטזיה ומדע בדיוני.

  1. מוולט דיסני לג'וס וידון: גילויים פמיניסטיים וחתרנות מגדרית

    פאנל

    סרטי דיסני לא תמימים כמו שהם נראים – מתחת לפני השטח רוחשת בהם לא פעם אנטישמיות סמויה, ומחלות נפש מטרידות את הדמויות האהובות של ילדותנו. וזה עוד לפני שהזכרנו מושגים מגונים כמו פמיניזם או שנאת זרים. אותן דילמות מזווית אחרת נחשפות גם בג'וסוורס, כשלא פעם לא ברור אם באפי קוטלת הערפדים היא באמת מודל חיקוי פמיניסטי וגם לא אם וילו חוגגת את זהותה המינית או דווקא מבטאת פוביה ממנה. כמספר משתתפי הפאנל, כך מספר הדעות.

  2. חפור, אינדי! חפור!

    אהוד מימון

    אינדיאנה ג'ונס הוא הארכיאולוג המפורסם ביותר של המדע הבדיוני, אבל עלילות סרטיו מתגמדות לא פעם לעומת הסיפורים האמיתיים של הארכיאולוגיה. קטעים מ"שודדי התיבה האבודה" ישמשו בסיס לסיפוריהם המוזרים והמעניינים של ארכיאולוגים אמיתיים, עם נגיעות קלות של סיפורים מוזרים ומעניינים מיצירות מדע בדיוני אחרות.

  3. טלוויזיה מדבקת

    ד"ר קרן לנדסמן

    סדרות טלויזיה רבות עוסקות במחלות מדבקות, ולרוב עושות זאת בצורה שגויה מהייסוד. לא משנה אם מדובר במחלה שהכחידה את רוב המין האנושי או בזרז עלילתי בלבד – בכל מקרה המחלות לא יוצאות הגיוניות, לא עקביות, וגרוע מכל – לא "מגניבות".

    ההרצאה כוללת ספוילרים לימי הביניים ולעובדה שאין חיים אחרי המוות.

    חזרה לעמוד טעימות ראשונות