דיאנה ווין ג'ונס

 
טירות קסומות, בריונים מגודלים, הורים לא מתפקדים וילדים שדווקא כן, ובעיקר הרבה מאוד קסם, אהבה ודמויות מרתקות. השנה הלכה לעולמה סופרת הילדים דיאנה ווין ג'ונס ואנו באייקון החלטנו להקדיש רצועת אירועים מרתקת לזכרה. כאן תוכלו להשתתף בפאנל לכבוד יצירתה וללמוד על הייחוד של הגיבורים בספריה. וליצירתיים שביניכם: הזדמנות יחידה במינה ללמוד איך ליצור פסלי פימו על פי ספריה. טעימה ראשונה:
 
 


 

ילדים, מבוגרים ושאר יצורי פנטזיה

פאנל: אהוד מימון (מנחה), רותם ברוכין, נדב מילר-אלמוג, ענבל שגיב-נקדימון
ספריה של דיאנה ווין ג'ונס כתובים עבור ילדים ובני נוער אך אינם ילדותיים ויוצאים מתוך ההנחה שילדים מסוגלים להתמודד עם יצירות מורכבות. זה אחד מהסודות שבזכותם ספריה של ווין ג'ונס, כגון "הטירה הנעה", "הבריון של ארצ'ר" ועוד רבים, מושכים גם מבוגרים. ההליכה על הקו הדק אינה קלה – סופרי ילדים רבים נכשלים בה ואחרים כלל אינם מנסים. הפאנל יציג את יצירתה של ווין ג'ונס וידון אם מותר לסלוח לסופרי ילדים המנמיכים את הציפיות מקוראיהם.
 
 


 

הטירה המפוסלת: סדנת פיסול בפלסטלינה

רותם ברוכין
הטירה הנעה שבדתה דיאנה ווין ג'ונס ממוחה הקודח היא מבנה סטימפאנקי מורכב ומסובך, מלא חדרים, חללים, ארובות, מרפסות ודלתות שנפתחות לארבעה מקומות אקזוטיים. אולם למעשה המבנה המורכב הזה בנוי מכמה צורות בסיסיות מאוד, שכל אדם יכול לפסל על פי מיטב דמיונו וכשרונו. בואו להפיח חיים ביצירתה של דיאנה ווין ג'ונס באמצעות פלסטלינה.

 
 

חזרה לעמוד ספרות וכתיבה

תגובה אחת לפוסט "דיאנה ווין ג'ונס"