על המסך

 

המסך הגדול והמרקע הקטן תמיד אהבו את מה שיכולים המדע הבדיוני והפנטזיה לספק. באייקון הנוכחי אנו שמחים להעניק לכם תוכנית עשירה של הרצאות וסרטים על קולנוע, טלוויזיה ומה שביניהם. הצטרפו אלינו להרפתקאותיהן המסעירות של הנינג'ות הלוהטות בחלל, והצילו את נפשותיכם מפני החייזרים שהשתלטו על עיירה קטנה במערב הפרוע. בקרו בעולם הפנטזיה של "מסע בעקבות הדרך, ואל תשכחו לשמוע שלל הרצאות על המטריקס, פיוצ'רמה, טורצ'ווד, הקוסם מארץ עוץ ואיך אפשר בלי מסע בין כוכבים. וגם: אירוע מחווה מיוחד לקולנוע הישראלי. טעימה ראשונה:

 


 

פנטזיה ישראלית: אסופת סרטים קצרים

אָרְדֵאַה
הקרנה
ישראל, 2009. 31 דקות

בימוי: איגור ארמיאץ'

משחק: ענבר מאירסון, קטי פנומריוב, שירלי רויטמן, ג'ניה רסקין, אלה שמורק

תלמידת תיכון במאה ה-25 מספרת את סיפורה של אשת החיל הנערצת ארדאה, בת המאה ה-24 שאחרי האפוקליפסה. עליה למצוא את הארדאה האמיתית בסבך הבדיון שנטווה סביב האישה שהרגה את בעלה, לבשה את בגדיו והובילה מרד שקט בתוך שבטה. הפקת קהילה אלטרנטיבית החושפת נופים רחבי ידיים, עמים פנטסטיים, קרבות נועזים וקיפודים. סרט קאלט חסר תקציב אך מלא רוח לחימה.

 

טליסמן

ישראל, 2011. 25 דקות

בימוי: יניב מנוס

שמות משתתפים (שחקנים): יניב מנוס, ניר שרון, בועז פרימרמן ולימור שטרן

משחק טליסמן נוסטלגי ומנומנם עם חבר ילדות ותיק יוצא משליטה. יניב מתעורר ומוצא את עצמו בתוך המשחק עצמו. אם לא די בכך, מפתחות המכונית שלו נגנבו על ידי שודדים והועברו לנווה המדבר. בעל כורחו הוא יוצא למסע כדי להשיב את הגנבה ולהתעמת עם הסכנות והאתגרים שמציב בפניו המשחק.

 


 

חדש על המסך

עמית ניצן

המדע הבדיוני והפנטזיה בטלוויזיה האמריקאית מתחדשים בלי הרף ומציעים טרנדים חדשים. יוצרים עורכים נסיונות לשחזר את הצלחת סרטי גיבורי העל גם על המסך הקטן (ללא הצלחה מרובה), למצוא את היצור העל טבעי הבא שיעורר עניין דומה לזה שיצרו הערפדים של דמדומים ודם אמיתי ולהציג אגדות ילדים באור חדש. הרצאה מלווה בדוגמאות על הטרנדים ועל התוכניות המסקרנות ביותר בתחום השנה – ביניהן משחקי הכס, Awake , השמיים נופלים, American Horror Story וטרה נובה.

 


 

לחיות או לא לחיות – זו השאלה!

רותם שדה

יש דמויות שמסרבות למות. אחרות מצליחות בדרך פלא למצוא את דרכן חזרה אחרי שמתו מוות אלים. הן נמצאות סביבנו בכל מקום, בפולקלור, בקומיקס, בחלל, אפילו בסרטים של דיסני! בואו למסע מרתק בעקבות דמויות קסומות שמתו וחיו לספר על זה. יחד נעשה סדר בבלגן, ובדרך נגלה כמה מהדרכים היותר מעניינות שמאפשרות לחזור מהמתים – או פשוט לחיות לנצח.


 

עולם פראי Ferocious Planet

ארה"ב,2011. 88 דקות

אנגלית בלי כתוביות

בימוי: בילי אובריאן

 

המתקן הפותח חלון לממדים אחרים היה תגלית פורצת דרך. אך כפי שקורה במקרים מסוג זה, כבר בניסוי הראשון משהו השתבש… וקבוצת מדענים מצאה את עצמה תקועה בעולם חייזרים המאוכלס במפלצות אוכלות אדם. על הצוות למצוא את הדרך חזרה, במרוץ נגד הזמן ונגד הטורפים השואפים לחסל אותו.

לאתר הסרט

 


 

הקפטנים The Captains

ארה"ב, 2011. 97 דקות

אנגלית בלי כתוביות

בימוי: ויליאם שאטנר

שחקנים: אייברי ברוקס, פטריק סטיוארט, ויליאם שאטנר

ויליאם שאטנר, קפטן קירק המיתולוגי, לוקח אותנו למפגש מרתק עם כל השחקנים ששיחקו את תפקיד קברניט האנטרפרייז. בסרט תיעודי יחיד במינו משחזרים הקפטנים את חוויותיהם האישיות בתפקיד שהפך אותם לכוכבים וחושפים את הלחצים והמכשולים הבאים עם לבישת מדי צי הכוכבים. סרט מהנה ומרגש, לא פחות מהמנחה החברותי, המקסים ומלא הנשמה שלו. לא רק לחובבי מסע בין כוכבים.
לאתר הסרט

 


 

קו גובה

Altitude

ארה"ב/קנדה, 2010. 90 דקות

אנגלית בלי כתוביות

בימוי: קארה אנדרוז

שחקנים: ג'וליאנה גווילס, ריאן דונהיו, ג'סיקה לונדס

הסרט שלוקח את העלטבעי לגבהים חדשים. טייסת צעירה וארבעת חבריה הצעירים שוכרים מטוס קל לחופשה נעימה. אך זמן קצר אחרי ההמראה גורמת תקלה מסתורית למטוסם לצאת משליטה. בעוד מטוסם לא מפסיק לעלות והדלק שלהם עומד לאזול, בלב סערה, הם נקלעים למאבק לחיים ולמוות מול כוח על טבעי מסתורי שרוצה להשמידם. רק לאחד מהם יש היכולת לגבור עליו.

לאתר הסרט
 


גולם

Ray Bradbury's Chrysalis

ארה"ב, 2008. 88 דקות

אנגלית בלי כתוביות

בימוי: טוני באז מילאן

שחקנים: גלן ווהן, ג'ון קלמנטסקי, דארן קנדריק

בעוד האנושות מתקרבת והולכת לחורבנה, מדענים מחפשים נואשות אחר דרכים לאפשר את המשך החיים על פני האדמה. כשאחד מהם חולה במפתיע במחלה לא ידועה ומתהווה סביבו גולם מסתורי, מתחיל מאבק גורליו על הצלת חייו של המדען הנגוע – והאנושות כולה.

לאתר הסרט