מדע ואקדמיה

 
מגדל השן מגיע לאייקון. החלק האקדמי של הפסטיבל יפגיש אותנו עם בכירי המרצים בישראל. כאן תוכלו לשמוע הרצאות מאלפות על מדע פופולרי, לבקר עם פרופ' חגי נצר ברגעים הראשונים שאחרי המפץ הגדול, ולהילחם במגפות אמיתיות ודמיוניות עם ד"ר קרן לנדסמן. עוד בתוכנית העשירה שהכנו עבורכם: האנשים שישימו את דגל ישראל על הירח, אנשים שרואים דרך האוזניים, ביקור בכור בפוקושימה ובתוכנית החלל שאחרי עידן המעבורות וכנס ספקנות שילמד אותנו ששום דבר אינו מובן מאליו. טעימה ראשונה:

 
 


 

דגל ישראל על הירח

כפיר דמרי ויונתן ויינטראוב
ספייס IL הוא שמו של הצוות הישראלי המתמודד בתחרות Google Lunar X-Prize להנחתת רכב בלתי מאויש על הירח. מטרת הצוות היא להפוך את ישראל למדינה השלישית בעולם שתציב את דגלה על הירח. חברי הצוות יסבירו איך מגשימים חלום בתקציב בלתי אפשרי, מה לרכב נחיתה ולחינוך, ואיך אפשר להצית את דמיונם של ילדי ישראל ולהעניק להם השראה להתעניין בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות.
 
 


 

תתחדש! יש לך מחלה נכחדת

ד"ר קרן לנדסמן
ההתחממות הגלובלית, צפיפות האוכלוסין, מלחמות האזרחים וריבוי מהגרי העבודה מביאים להופעתן המחודשת של מחלות ששכחנו כבר מזמן מקיומן. בהרצאה נבדוק אלו מגיפות קטלניות מרימות את ראשן המכוער מחדש, מאלו מגיפות איננו צריכים לחשוש יותר ומהן המגיפות הבדיוניות שעוד ממתינות לנו. וכן, בטח שיהיו גם זומבים.
 
 


 

ממפץ גדול אחר לחיים אחרים

פרופ' חגי נצר
התנאים ששררו בשבריר השניה הראשון שאחרי המפץ הגדול הם שהובילו לחיים שאנו מכירים על פני כדור הארץ. מבחינה זו, נוכחותנו כאן היא מעין נס קטן של הטבע. האם תנאים שונים, שאולי יתקיימו במפצים גדולים ביקומים אחרים, יצרו חיים אחרים, או שמא לא יאפשרו חיים כלל? ומה לחוקי הפיזיקה ולקיומם של חיים ביקום?

 
 


 
אירועי ספקנות באייקון

תגובה אחת לפוסט "מדע ואקדמיה"