ספקנות

 
אין כמו המדע הבדיוני והפנטזיה כדי לערער על המוסכמות, לקרוא תיגר על התפיסות המוקדמות שלנו ולעורר אותנו לחקור את עצמנו ואת עולמנו. חברי קהילת הספקנים בישראל חוזרים השנה לאייקון ברצועת תוכן מרתקת, מעוררת ומאתגרת, הדורשת מכם דבר אחד בלבד – להעז ולשאול. תוכלו להצטרף למסע לשורשי הספקנות בהרצאתה של ליאורה לוי, לשמוע מרועי צזנה על הדתות המוזרות בעולם ולגלות עם יובל אלחנתי איך אורנים יודעים לספור. וגם: פאנל אינטראקטיבי שבו ספקנים מנוסים יתנגחו להנאת הקהל זה באמונותיו הכוזבות של זה. טעימה ראשונה:
 
 


 

שטויות מסוכנות

פאנל: איתמר וייסברג, עמית בן-בסט,ליאורה לוי, אהוד מימון, ד"ר ארזה סטימצקי, רועי צזנה
משחר הימים קיימות תורות מופרכות ורעיונות לא מדעיים. מהארה וכתות, דרך התנגדות לחיסונים ועד לבריאתנות, תורות קונספירציה והצופן התנ"כי, אנשים סיפקו מימים ימימה תשובות בלתי מבוססות לשאלותיהם. זה מטופש? לא נורא – איזה נזק יכול כבר להיגרם מאמונה כוזבת או משיטה חסרת בסיס. כדי לברר את זה כינסנו למענכם את מיטב הפאנליסטים, שינסו לשכנע אתכם ואת עצמם שהתחום שבו בחרו הוא המטופש והמזיק ביותר. הקהל יכריע!
 
 


 

מכת השטן ועד למפלצת הספגטי המעופפת: הדתות המוזרות בעולם

רועי צזנה
היאזידים מאמינים שהשטן הוא המשיח שלהם; הפסטפריאנים מאמינים במפלצת הספגטי המעופפת שתגאל את כולם; והנאורים – אלה שיודעים את האמת – מקבלים את פלפ-אל כשליטם הבלתי-מעורער. בואו להיחשף למגוון כתות ודתות – מוזרות, מטורפות, ומעל הכל אנושיות.
 
 


 

תהיות או לא להיות

ליאורה לוי
עולם הספקנות שופע תהיות שמבקשות לגלות ולדעת, שמתעקשות למצוא תשובה. בעוד שבין מתנגדי הספקנות יש הטוענים שמדובר בדת עכשווית שמנסה לכפות על הציבור תפיסות עולם ליברליות, בפועל מדובר במסורת עתיקה ורבת תהפוכות הקיימת מאז שהאדם עמד לראשונה על דעתו. כמה כוח יש באמת לתהיה ליצור את ההוויה סביבה? האמנם הספקנות עומדת במבחן הזמן וההיסטוריה?
 
 


 
חזרה לעמוד מדע ואקדמיה

תגובה אחת לפוסט "ספקנות"

  1. […] המועד סוכות בתל-אביב, ובפרט לפאנל (שבו גם אני משתתף), "שטויות מסוכנות" שיתקיים ביום ב' ה-17 לאוקטובר. בנוסף למתעניינים יתקיימו […]